Wiadomości z Mysłowic

Auto klienta uszkodzone w warsztacie, czyli polisy dla mechaników

  • Dodano: 2016-07-26 08:00, aktualizacja: 2016-07-26 08:17

Uszkodzenia samochodów pozostawionych w warsztatach zdarzają się częściej niż mogłoby nam się wydawać. Zarysowania lakieru, wgniecenia karoserii, niemożliwe do usunięcia zaplamienia tapicerki czy uszkodzenia układów sterujących to tylko część z nich.

Kto pokrywa koszty napraw?

Wielu nienajlepszych mechaników próbuje ukryć wyrządzone przez siebie szkody i oddać klientowi samochód bez ich naprawiania. Wykorzystują w tym celu wiele sztuczek – wyłączają kontrolki wskazujące na istnienie problemu czy też zagadują klienta podczas odbioru pojazdu, by ten nie zauważył dodatkowej usterki. Inni nieuczciwi mechanicy próbują przekonać klienta do tego, iż to on odpowiada za dodatkową awarię i żądają od niego zapłacenia za jej usunięcie. Klienci słabo znający się na motoryzacji mogą nabrać się na takie triki, jednak pozostali zauważą oszustwo. Niektórzy z nich pomimo to zdecydują się na zapłacenie za dodatkową usługę, jednak już nigdy nie wracają do danego mechanika. Nierzadko wystawiają mu też negatywną opinię w Internecie, który jest obecnie źródłem wiedzy na temat wielu fachowców.

Koszty naprawy szkód wyrządzonych w czasie pobytu samochodu w warsztacie powinien zatem pokrywać mechanik. Naprawy te bywają jednak dość kosztowne, przez co może on stracić cały swój dochód z danego tygodnia, a niekiedy nawet miesiąca. Z tego powodu zaleca się, by każdy warsztat samochodowy posiadał specjalną polisę (np. https://www.insurancefactory.co.uk/motortrade-insurance/), która pozwoli uzyskać pieniądze niezbędne do szybkiego i skutecznego usunięcia szkody wyrządzonej na mieniu klienta.

Polisy dedykowane mechanikom

Mechanicy samochodowi mogą korzystać z polis, które pozwolą zabezpieczyć się przed kosztami napraw aut należących do ich klientów, jeżeli szkody powstały w czasie pobytu pojazdu na terenie warsztatu. W zależności od zakresu ochrony ubezpieczeniowej danego produktu ubezpieczeniowego będą mogli liczyć na odszkodowanie pozwalające pokryć koszty położenia nowego lakieru, wymiany części odpowiedzialnych za sterowanie samochodem, zakupu nowych opon, czy też wymiany innej części eksploatacyjnej. W przypadku bardziej rozbudowanych ubezpieczeń właściciele warsztatów samochodowych mogą również uzyskać odszkodowanie, jeżeli auto klienta zostanie skradzione z serwisu. Mechanicy powinni jednak pamiętać, by wybrane przez nich ubezpieczenia miały nie tylko szeroki zakres ochrony, ale i odpowiednio wysoką sumę ubezpieczeniową, która pozwoli pokryć koszty wszelkich nieprzewidzianych zdarzeń.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.