Mysłowice - portal miejski m-ce.pl

Wiadomości z Mysłowic

Escape Room w bibliotece

  • Dodano: 2017-11-28 08:30, aktualizacja: 2017-11-28 08:47

Escape room to fenomenalna gra przeniesiona z popularnej zabawy online do świata rzeczywistego. Jej ewolucja przechodzi najśmielsze wyobrażenia, gdyż gracz sprzed ekranu monitora zostaje osobiście wrzucony w wir wydarzeń i sam musi rozwikłać zagadki, by wydostać się z pokoju.

Filia biblioteczna przy ulicy Oświęcimskiej zorganizowała taką właśnie zabawną i interaktywną przygodę, zaprojektowaną w jednym z pomieszczeń biblioteki. W grze wzięli udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi w Mysłowicach. Celem zabawy było wydostanie się z zamkniętej na klucz Wypożyczalni dla Dorosłych po odnalezieniu i wykorzystaniu ukrytych w niej wskazówek. Aby uwolnić się z pokoju, trzy sześcioosobowe drużyny musiały wykazać się umiejętnością pracy w grupie oraz spostrzegawczością, aby rozwiązać szereg zagadek i łamigłówek, złamać kody i odnaleźć klucz do wyjścia.

Zadania należało wykonać w określonej i niezmiennej kolejności w czasie nie dłuższym niż 25 minut, a finałem zabawy było otwarcie głównych drzwi. Rozwiązywanie zagadek wymagało odpowiedniego wykorzystania książek, znajomości literatury oraz umiejętności korzystania z tradycyjnego bibliotecznego katalogu kartkowego. Przykładem może być jedna z zagadek, która polegała na odszyfrowaniu matematycznej łamigłówki, której wynik otwierał zaszyfrowaną walizkę, wewnątrz której znajdowała się książka Jonathana Kellermana „Pajęczyna” - jej tytuł sugerował odnalezienie w pomieszczeniu pajęczyny wykonanej ze sznurka, na której ułożone w odpowiedniej konfiguracji pająki tworzyły hasło, będące wskazówką do dalszej gry. W bibliotecznym Escape roomie została również wykorzystana nowoczesna i bardzo popularna metoda odkodowania tekstu za pomocą aplikacji QR, czy możliwość wykonania telefonu do „tajemniczej wróżki”, która służyła uczestnikom dalszą pomocą.

Po zakończonej grze uczniowie mieli możliwość zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia na tzw. „ściance”, trzymając w dłoniach napisy, które zostały odpowiednio dobrane w zależności od tego, czy danej drużynie udało się odnaleźć klucz do wyjścia czy też nie. Z trzech drużyn gimnazjalistów tylko jednej nazwanej „Gangiem świeżaków” udało się w całości przejść wszystkie ukryte zagadki i otworzyć drzwi pokoju gry. Największym wrogiem pozostałych grup był nieubłaganie pędzący czas.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.