Wiadomości z Mysłowic

Event marketing – co to jest i dlaczego jest tak popularny?

  • Dodano: 2022-11-24 08:45, aktualizacja: 2022-11-24 08:53

Słowo „event” na dobre już zadomowiło się w naszym kraju. To pochodzące z języka angielskiego wyrażenie jest powszechnie używane w branży marketingowej i coraz częściej przenika do mowy potocznej. Określenie „event” najprościej można przetłumaczyć jako „wydarzenie”, „zdarzenie” lub „impreza”. Z organizacją imprez ściśle wiąże się event marketing. Jest to jedno z narzędzi komunikacji marketingowej polegające na wykorzystaniu różnego rodzaju eventów do realizacji określonych celów firmy.

Najważniejsze cele event marketingu

Event marketing przez wielu bywa mylnie utożsamiany z promowaniem eventów. Narzędzie to posiada jednak o wiele większy potencjał dla biznesu. Event marketing obejmuje planowanie wydarzeń, przygotowanie ich strategii promocyjnej, realizowanie oraz analizę ich efektów. Ten właśnie obszar, dobrze poprowadzony, może przełożyć się na zwiększenie zysków firmy. Event marketing może być wykorzystywany do realizacji celów biznesowych lub wizerunkowych. Celem strategii marketingowej może być zwiększenie zaangażowania, satysfakcji i lojalności klientów oraz budowa silnej społeczności skupionej wokół marki. Event marketing może wreszcie służyć budowanie lepszych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, generowaniu nowych kontaktów biznesowych, a także realizacji założeń rynkowych.

Event marketing – przykłady

Event marketing to doskonałe narzędzie do promowania swojej marki. Obecnie jest on jedną z głównych form promocji firm, usług lub produktów. Eventem może być zarówno impreza masowa, jak i kameralne spotkanie w wąskim gronie. Najważniejsze, by wydarzenie było adresowane do określonej i precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Event marketing możemy realizować zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. Nowym, wartościowym rozwiązaniem są eventy online: https://www.wydarzeniaonline.pl/eventy-online/. To jedna z ciekawszych alternatyw dla imprez, które odbywają się stacjonarnie. Technologia, jaką obecnie dysponujemy, pozwala przenieść wydarzenie rzeczywiste do świata online – i to z zachowaniem pełnego zaangażowania uczestników. Kluczem do sukcesu jest mądrze przemyślana strategia promocji eventu oraz komunikacji z reprezentantami konkretnej grupy docelowej. Przykładami wydarzeń wirtualnych mogą być: konferencje, targi, szkolenia, warsztaty, specjalne akcje promocyjne, dni otwarte firmy lub imprezy integracyjne. Przygotowując plan event marketingu, warto uwzględnić zarówno wydarzenia online, jak i offline. W ten sposób będziemy mogli dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych konsumentów.

Dlaczego warto organizować eventy sprzedażowe?

Event marketing jest jednym z najbardziej znanych i najkorzystniejszych narzędzi wspierających sprzedaż. Organizacja eventów sprzedażowych stanowi nieodłączny element funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Takie imprezy pomagają w zawieraniu nowych kontraktów, umożliwiają skutecznie realizowanie celów na różnych płaszczyznach i pozwalają zaistnieć firmie w świadomości odbiorcy. Pod pojęciem eventu sprzedażowego rozumiemy złożone wydarzenie promocyjne, podczas których firma ma możliwość zaprezentowania swojej obecnej i przyszłej oferty. Prezentację produktów można połączyć ze sprzedażą, dzięki czemu inwestycja może dać bardzo szybkie efekty. Osoby prowadzące działalność nie zawsze dysponują odpowiednimi umiejętnościami w zakresie organizacji eventów, zwłaszcza tych na dużą skalę. Przygotowanie eventu zawierającego element sprzedaży pod wieloma względami różni się od regularnej akcji promocyjnej prowadzonej w obiektach wielkopowierzchniowych. Dlatego zorganizowanie takiego wydarzenia warto powierzyć specjalistom. Profesjonalna agencja eventowa, np. https://bluexperience.pl/organizacja-eventow-sprzedazowych/, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, może zorganizować imprezę szytą na miarę oczekiwań najbardziej wymagających osób. Z takimi organizatorami każde wydarzenie firmowe jest niepowtarzalne i ma indywidualny charakter.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.