Wiadomości z Mysłowic

Jak nie dać się oszukać przy rezerwacji wyjazdu na Święta i Sylwestra?

  • Dodano: 2024-12-24 08:15, aktualizacja: 2024-12-27 08:26

Niektórzy z nas w ostatniej chwili wpadną na pomysł, aby skorzystać z ofert last minute i spędzić czas świąteczny czy sylwestrowo-noworoczny w atrakcyjnym miejscu. Planując taki pobyt, szukamy najlepszej oferty i to nie tylko pod względem lokalizacji, ale również ceny. Szukając idealnej okazji, możemy jednak natknąć się na oszustów, dlatego policja radzi, na co zwrócić uwagę rezerwując pobyt, by uniknąć rozczarowania i straty pieniędzy.

Oszustwa w sezonie świątecznym

W Internecie znajdujesz atrakcyjną ofertę pobytu w hotelu lub pensjonacie, rezerwujesz termin, wpłacasz zaliczkę lub całość należności, po czym kontakt z ogłoszeniodawcą się urywa, a Ty zostajesz bez pieniędzy i wymarzonej wycieczki.

Tak najczęściej wyglądają przypadki oszustw, nie tylko w sezonie wakacyjnym, ale również w sezonie świąteczno-noworocznym. Wiele osób szuka bowiem okazji do wyjazdu w różnych atrakcyjnych terminach, jak dłuższe weekendy, czy chociażby w okresie zbliżających się świąt i sylwestra. Zanim zarezerwujemy pobyt i wpłacimy pieniądze, należy wnikliwie sprawdzić obiekt, do którego zamierzamy wyjechać i pośrednika, z pomocą którego rezerwujemy nasz pobyt.

Na co zatem zwrócić uwagę, aby uniknąć rozczarowania?

  • Starajmy się korzystać z oficjalnych stron hoteli, pensjonatów, znanych i pewnych biur podróży lub portali skupiających sprawdzonych ogłoszeniodawców.
  • Dokładnie sprawdźmy dane, postarajmy się zebrać na jego temat jak najwięcej informacji. Jeżeli w ogłoszeniu podano bardzo mało informacji o formie kontaktu, powinno to być dla nas ostrzeżeniem.
  • Atrakcyjne hotele czy pensjonaty kuszące znakomitą lokalizacją, wysokim standardem i jednocześnie niską ceną, mogą okazać się obiektami, które wcale nie istnieją.
  • Porównajmy cenę wynajmu w różnych obiektach, sprawdźmy, czy dany adres faktycznie istnieje. W przypadku prywatnych ogłoszeń warto zadzwonić do pobliskiego lokalu usługowego i zapytać o obiekt, do którego zamierzamy przyjechać.
  • Nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów, dostępnymi na stronie internetowej obiektu - w przypadku oszustwa są one spreparowane. Zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
  • Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.
  • Zaliczkę wpłacajmy na konto bankowe. Poprośmy o wystawienie faktury, rachunku lub paragonu za wpłaconą zaliczkę. Niechęć do wystawienia dokumentu powinna wzbudzić nasze podejrzenia, co do uczciwości oferty.
  • Zachowujmy całą dokumentację związaną z transakcją - potwierdzenia przelewów czy e-maile – zarówno te wysłane, jak i otrzymane.
  • Właściciel obiektu, który zauważy, że zdjęcia lub inne dane jego pensjonatu, domku, apartamentu zostały skopiowane i wykorzystane przez kogoś nieupoważnionego, powinien, po uprzednim zabezpieczeniu dowodu (print screen, wydruk), niezwłocznie interweniować u administratora strony, celem zablokowania takiego ogłoszenia, a następnie złożyć stosowne zawiadomienie na Policji. Działania oszustów mogą bowiem narazić na szwank wypracowaną przez niego, często przez lata, renomę obiektu.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również