Marzysz o tym, by zarabiać naprawdę dobre pieniądze? Z pewnością drogą do tego jest wybranie branży e-commerce. Sklepy internetowe prężnie się rozwijają, a firmy potrzebują sprawnych specjalistów z zakresu marketingu.
Wymagania dla managera w branży e-commerce
Manager w branży e-commerce odpowiada za kwestie związane z promocją i reprezentowanie firmy na różnych szczeblach. Ponadto bierze udział w aktualizowaniu oferty sklepu, analizach sprzedaży i poszukuje dróg rozwoju. Odpowiada za kontakt z klientem biznesowym. Przede wszystkim dba o to by łańcuch dostaw działał sprawnie i bez zarzutu. Organizuje również szkolenia dla pracowników różnych działów w celu usprawnienia pracy i osiągania lepszych wyników, a także wyprzedzenia konkurencji. Współpracuje z grafikiem, a także redaktorem strony tworzącym treści. Decyduje o tym na jakiego klienta docelowego należy się nastawić i współpracuje z agencjami SEO w celu stworzenia odpowiednich narzędzi do uczciwej walki z konkurencją. Odpowiada za wizerunek firmy, również wszelkiego rodzaju gadżety reklamowe czy katalogi i broszury. Współtworzy przede wszystkim treści w mediach społecznościowych, które są głównym kanałem kontaktu z klientami. Dlatego musi bardzo dobrze znać swoje środowisko pracy.
Strategia marketingowa kluczem w biznesie
Ponieważ działalność większości firm przenosi się do Internetu, a sklepy internetowe sprzedają już niemal wszystko, potrzebny jest sprawny PR-owiec, który ogarnie ogrom działań, które obejmują skuteczną promocję. Manager ds. e-commerce jest odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu. W tej pracy nie ma miejsca na nudę, nieustannie trzeba być kreatywnym, aby nie pozostawać w tyle za konkurencją. To praca, która może dać bardzo wiele satysfakcji. Manager może zarobić więcej niż 9000 zł brutto, zatem warto podjąć taką pracę.