Związek Firm Public Relations nominował kampanię przeprowadzoną przez Urząd Miasta DOPAL CENĘ SWOJEJ ŚMIERCI w konkursie Złote Spinacze. Nominacje w tym najbardziej prestiżowym konkursie w branży public relations urząd otrzymał w trzech kategoriach – kreatywność, kampania społeczna oraz NGO i sektor publiczny. Wielki finał odbędzie się 7 grudnia br. podczas uroczystej gali.
Nominacja w tak prestiżowym konkursie to szczególne wyróżnienie dla miasta, świadczące tak o sukcesie, jaki odniosła sama kampania, jak i o dobrej współpracy i relacjach miasto – organizacje pozarządowe – przedsiębiorcy.
Przypomnijmy. Pod koniec października 2017 r. mysłowicki samorząd przeprowadził kampanię w siedmiu podstawówkach (poziom dotychczasowego gimnazjum) i wszystkich szkołach ponadpodstawowych, podczas której informował o ogromnym zagrożeniu jakie niosą ze sobą dopalacze.
Akcja choć wzbudzająca emocje, została pozytywnie przyjęta przez młodzież. Blisko 1500 młodych osób powiedziało nam, że to dobry pomysł - podkreśla Edward Lasok, prezydent Mysłowic.
Wiedzieliśmy, że musimy dostarczyć tę iskrę, bo bez tego nasz cel nie zostanie osiągnięty, nie dotrzemy do tych młodych ludzi - mówi prezydent.
W akcję zaangażowani byli aktorzy, pracownicy zakładów pogrzebowych, a w materiale filmowych wyświetlonym uczniom wystąpili młodzi ludzie, którzy mieli kontakt z dopalaczami. Psycholog i pracownik sanepidu uświadamiali z kolei jak trudno ratować jest osobę zatrutą dopalaczem. Nie zapomniano także o materiałach informacyjnych, które rozdano młodzieży.
Częścią kampanii było także badanie ankietowe, którego zadaniem było zweryfikowanie, jaką wiedzę ma młodzież na temat dopalaczy oraz czy tego rodzaju akcje są potrzebne i mogą być skuteczne.