Sieć internetowa to miejsce, które przyciąga wielu poszukujących możliwości szybkiego zarobku. To miejsce wielkich możliwości, a także miejsce wielkich rozczarowań. Co dziennie w sieci pojawia się tysiące jeśli nie miliony nowych sklepów internetowych, a jednocześnie tyle samo znika, nie znajdując chętnych na zakupy.
Co sprawia, że jedne sklepy w sieci przyciągają klientów, a drugi oferujący taki sam asortyment ledwo co przędzie? Odpowiedź nie jest prosta.
Najważniejszy jest dobry pomysł
To mit, że sklep internetowy rozpoczyna się od dobrego pomysłu na handlowanie. W sieci można kupić dosłownie wszystko. Sztuką jest to, jak zaprezentować swój towar, jak go zareklamować. Owszem pomysł jest potrzebny, ale bardziej na to by znaleźć dla swojego sklepu swoją niszę. Handel w sieci ma swoje prawa, do których zalicza się to, że im lepiej wygląda strona sieci tym chętniej na nią będą zaglądać kupujący. Jednak trzeba pamiętać, że nie można w wyglądzie przesadzić. Jak twierdzi specjalista z agencji http://pollyart.pl/, nie może być przerostu formy nad treścią. Strona, na której nie można znaleźć prezentowanego towaru będzie gwoździem do trumny sklepu. Dlatego ważne jest umiejętne skonstruowanie strony sklepu. Warto tu zwrócić się o pomoc do grafika komputerowego, który na podstawie pewnych wytycznych może odpowiednio stronę skroić, by trafiła do potencjalnego odbiorcy. Trzeba jednak pamiętać, by zjawiając się na spotkanie z grafikiem komputerowym, mieć już jakieś pojęcie, jak ma strona wyglądać, w jaki sposób ma działać. Ułatwi to pracę specjaliście i może do minimum skrócić jego czas pracy, a zlecającemu pomoże oszczędzić pieniądze. Tu trzeba się również zastanowić nad źródłem pochodzenia zdjęć umieszczanych na stronie sklepu, które będą pokazywać to co się ma na sprzedaż. Tu do dyspozycji można mieć zdjęcia dostarczane przez producentów, zdjęcia stockowe, które znajdują się w photobankach, można zlecić wykonanie zdjęć fotografikowi, lub też w końcu samemu wykonać odpowiednie zdjęcia, które grafik następnie umieści na stronie. Każda z tych opcji ma swoje dobre i złe strony. Warto dokładnie przemyśleć tą sprawę i podjąć samemu decyzję. Nie można zapominać, że wprawdzie w sieci kupuje się oczami, ale zamieszczanie zdjęć nieodpowiadających prawdzie, może być podstawą do reklamowania produktu.
Kolejną sprawą o której nie można zapominać jest reklama. Bez odpowiedniej reklamy sklep nie będzie istnieć w sieci. Fizycznie będzie gdzieś zawieszony, jednak jeśli nikt nie będzie o nim wiedzieć, wówczas będzie przynosił jedynie straty. Sposobów na reklamowanie sklepu jest sporo. Jednym z najskuteczniejszych, a jednocześnie nie drenujących zbytnio kieszenie jest pozycjonowanie. Ta forma reklamy polecana jest dla każdego rodzaju firm. Zarówno wielkie sklepy, jak i małe firmy korzystają z tego rodzaju reklamy. Skuteczne pozycjonowanie może poprawić pozycję sklepu w wynikach na wyszukiwarce Google. Nie można zapominać, że tak naprawdę tylko nieliczne osoby wchodzą dalej niż na pierwszą stronę wyników przeglądarki, warto więc zadbać o to, by znaleźć się na niej jak najwyżej, a nakłady zwrócą się szybciej niż się przypuszcza.