W czwartek, w Urzędzie Miasta Mysłowice została podpisana umowa na realizację zadania polegającego na usunięciu i zagospodarowaniu odpadów z terenu przy ul. Brzezińskiej w Mysłowicach, jakie pozostały po zrealizowaniu pierwszego kontraktu na 8 tysięcy ton.
Podpisano umowę na wywóz odpadów niebezpiecznych
Odpady mają wyjechać z Mysłowic najpóźniej do 15 lipca br. Wartość kontraktu to 3 341 131,20 złotych, który zrealizuje firma Sarpi Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o.
Przypomnijmy: w październiku 2021 r. zakończono realizację zadania polegającego na usunięciu i zagospodarowaniu odpadów z terenu przy ul. Brzezińskiej w Mysłowicach, w ramach umowy zawartej pomiędzy Gminą Miasto Mysłowice a konsorcjum w składzie Hydrogeotechnika Sp. z o. o. i GEOCOMA Sp. z o. o., Sp. k. Nie wszystkie odpady z przedmiotowego terenu zostały usunięte z uwagi na fakt, że ich ilość przekroczyła 8 tys. Mg przewidzianą w umowie zawartej pomiędzy Gminą a Wykonawcą.
Na podstawie szacunków przeprowadzonych przez funkcjonariusza Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach oraz pracowników Wydziału Ochrony Środowiska na przedmiotowym terenie pozostało ok. 440 ton niezagospodarowanych odpadów niebezpiecznych.
Uzyskano zgodę na wydłużenie terminu realizacji w WFOŚiGW oraz zgodę NFOŚiGW na zwiększenie dofinansowania do 50 % nowej wartości i wydłużenie terminu realizacji do 15 lipca 2022 r.