Wiadomości z Mysłowic

Polaków niezwykłe pomysły na biznes

  • Dodano: 2015-08-10 15:30

Od drobnych a użytecznych produktów codziennego użytku po usługi pogrzebowe – Polacy potrafią wykazać się pomysłowością w każdej dziedzinie. Na rynku polskim, a także rynkach zagranicznych istnieje wiele firm z sektora MŚP założonych przez Polaków, które prosperują świetnie dzięki wyczuciu rynku bądź oryginalności.

Zjedz i poczytaj

Chleb i gazeta – te poranne produkty pierwszej potrzeby nie muszą być przecież nabywane osobno – pomyśleli twórcy poznańskiej firmy Wellnet, którzy zaczęli wydawać bezpłatną gazetkę na papierowych torebkach, w których umieszczane jest pieczywo. „Gazetos Apetitos” wydawana jest regularnie w nakładzie 100 tys. egzemplarzy, a oprócz reklam – źródła dochodu – znajdziemy na jej łamach przepisy kulinarne, porady, krzyżówki, sudoku itp. 

Użyteczne aplikacje i serwisy

Wiele nowatorskich pomysłów autorstwa Polaków znajduje zastosowanie w dziedzinie programów komputerowych i aplikacji mobilnych. Do najmłodszych pomysłodawców należy 17-letni Mateusz Macha, który wprowadził aplikację Five – komunikator umożliwiający porozumiewanie się użytkowników za pomocą gestów. Aplikacja zyskała aprobatę m.in. osób niesłyszących. Projekt internetowy eWejsciowki.pl to też bardzo prężny startup – pierwszy w Polsce portal sprzedający online wejściówki do teatru. Na stworzenie serwisu jego pomysłodawcy potrzebowali zaledwie 2000 zł, z czego większość pochłonął marketing online. Prosty, a jakże nośny pomysł miał natomiast twórca strony Pozamiatane.pl, Jakub Łączkowski. Serwis pomaga w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy osobami świadczącymi usługi sprzątania a klientami.

Ostatnia posługa pomysłem na biznes

Okazuje się, że pomysłem na biznes mogą być także usługi pogrzebowe. Założyciele londyńskiego przedsiębiorstwa pogrzebowego www.londonlowcostfuneral.com piszą na swojej stronie, że oferują cały szereg opcji w różnych cenach, które zapewniają rodzinie zmarłego „godną alternatywę w przystępnej cenie”. Jeszcze inny pomysł miała firma One Diamonds, która oferuje zatopienie prochów zmarłego w diamencie. Kamień ma zawsze przypominać rodzinie o zmarłym. Na polski rynek wkraczają także usługi transmisji online z pogrzebów pozwalające rodzinie, która nie dotarła na ostatnie pożegnanie, obejrzeć całą ceremonię na żywo (źródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kontrowersyjne-pomysly-na-biznes-pogrzebowy-7220426.html).

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.