Wiadomości z Mysłowic

Dropshipping krok po kroku

  • Dodano: 2024-03-07 05:30, aktualizacja: 2024-03-07 05:39

Dropshipping można uznać za jeden z prostszych sposobów na rozpoczęcie własnego biznesu e-commerce. Model ten nadaje się do zastosowania nawet przez osoby dysponujące małym kapitałem początkowym – to właśnie stąd bierze się jego rosnąca popularność. Czego jeszcze trzeba się dowiedzieć?

Pierwszy krok – wstępne zrozumienie modelu dropshipping

Na samym początku należy zrozumieć podstawy działania tego modelu biznesowego. Można to uznać za absolutną podstawę wśród wszystkich zalecanych czynności.

Zwykle sprzedaż detaliczna dzieje się w następujący sposób:

  • producenci wytwarzają produkty i wystawiają je na sprzedaż handlarzom;
  • handlarze kupują je i oferują konsumentom;
  • konsumenci nabywają towary do własnego użytku.

Droga zakupowa prezentuje się zupełnie inaczej w przypadku dropshipping. Handlarze wystawiają na sprzedaż towary znajdujące się nadal u producentów (sprzedawcy nie posiadają ich fizycznie w swoim magazynie). Oznacza to, że nie muszą martwić się o tworzenie zapasów lub logistykę związaną z wysyłką i mogą skupić się na marketingu oraz obsłudze klienta.

Takie rozwiązanie znacząco obniża koszty startowe i ogranicza ryzyko związane z niesprzedanymi produktami, a ponadto jest łatwe do skalowania bez proporcjonalnego zwiększania wydatków operacyjnych.

Korzyści

Korzyści to:

  • niskie koszty startowe;
  • możliwość prowadzenia biznesu z dowolnego miejsca na świecie;
  • uproszczony proces uruchamiania działalności (a w niektórych przypadkach – całkowity brak konieczności rejestrowania firmy).

Wyzwania

Wyzwania to:

  • wysoka konkurencja;
  • ograniczona kontrola nad procesem realizacji zamówienia;
  • niskie marże z powodu zwiększonych opłat pośrednich.

Informacje te można uznać za niezbędne minimum potrzebne do urzeczywistnienia następnych podpunktów. Sukces nie przychodzi od razu – wymaga cierpliwości oraz zaangażowania.

Drugi krok – identyfikacja niszy

Drugi krok to identyfikacja rynkowa. Musi być nie tylko rentowna, ale także odpowiadać zainteresowaniom i pasjom przedsiębiorcy (będzie on dzięki temu dysponować w tym zakresie wiedzą ekspercką).

Należy rozpocząć od analizy interesujących tematów, a następnie przeprowadzić badania rynku i trendów np. przy wykorzystaniu Google Trends. Pomocne może okazać się również prześledzenie poczynań wszystkich rywali biznesowych z uwzględnieniem oszacowania ich siły i wykorzystywanych przez nich strategii.

Następny etap to rozważenie potrzeb i problemów klientów, proponowane towary muszą je zaspokajać i rozwiązywać. To znacząco zwiększa szansę na generowanie wysokich zarobków miesięcznych. Potem pozostaje sprawdzić marżę zysku i dostępność wyselekcjonowanych produktów u konkretnych dostawców.

Przykładowe nisze

Za przykładowe nisze można uznać:

  • zdrowie – naturalne kosmetyki i suplementy;
  • hobby – akcesoria sportowe i sprzęt do gier komputerowych;
  • moda – biżuteria i odzież techniczna;
  • gadżety – etui do smartfonów oraz innowacyjny sprzęt domowy.

Wybór produktów

Produkty należy dobierać, kierując się głównie ich unikatowością. Konsumenci lubią zwykle artykuły niepowtarzalne i stwarzające pozory niedostępnych dla pozostałych odbiorców. 

Można zdecydować się też na nietypowy krok, czyli wykorzystanie towarów kompatybilnych z własnymi produktami, a działa to w następujący sposób:

  • klient odwiedza stronę sieciową i znajduje asortyment dropshippingowy;
  • w międzyczasie sprawdza również artykuły dodatkowe;
  • decyduje się na zakup obu rzeczy. 

Działa to szczególnie dobrze w przypadku wyposażenia ogrodowego. Wystarczy, że zainteresowani znajdą odpowiednią integrację pod adresem internetowym https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/brand/dom-i-ogrod – np. zapewnienie dostępu do basenów ogrodowych to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży tabletek chloru własnej produkcji.

Trzeci krok – znalezienie platformy

Trzeci krok to znalezienie platformy e-commerce. Wybór ten wpływa na wiele aspektów działalności, a zwłaszcza:

  • sposób prezentacji produktów;
  • proces zakupu;
  • skalowalność całego biznesu.

Przede wszystkim trzeba wybrać opcję intuicyjną i łatwą w zarządzaniu nawet dla początkujących użytkowników – prawidłowa obsługa portalu nie powinna wymagać od zainteresowanego dysponowania wiedzą programistyczną.

Dobrze, aby zapewniała możliwość integracji z dostawcami. Będzie to sprzyjać ułatwianiu automatyzacji procesów zamawiania i zarządzania zapasami. Za przykład może posłużyć popularne ostatnimi czasy Sky-Shop.

Ponadto powinna umożliwiać obecność na popularnych stronach internetowych oraz dostarczać narzędzia potrzebne do SEO (ang. Search Engine Optimization) i różnorodne metody płatnościowe. Kluczowe będzie także wsparcie techniczne. Przydaje się ono w początkowej fazie prowadzenia sklepu online.

Czwarty krok – zaplanowanie marketingu

Przedostatni krok stanowi zaplanowanie marketingu. Zapewni to wiele korzyści i:

  • przyczyni się do budowania świadomości marki;
  • przyciągnie ruch organiczny do sklepu;
  • zwiększy konwersję wśród odwiedzających internautów.

Za punkt startowy można uznać analizę grupy docelowej. Konieczne będzie zebranie wszystkich potrzebnych informacji na jej temat. Odnosi się to do podstawowych danych, czyli:

  • wieku;
  • płci;
  • zainteresowań;
  • zachowań zakupowych;
  • preferowanych mediów społecznościowych.

Na podstawie zebranych wiadomości trzeba stworzyć odpowiedni plan działania, który uwzględni przekonującą i unikalną propozycję wartości; ma to wyróżniać sklep na tle wszystkich rywali. Wystarczy skupić się na elementach czyniących ofertę sklepu naprawdę wyjątkową.

Przykładowe kanały marketingowe

Przykładowe i godne polecenia kanały marketingowe to:

  • SEO;
  • content marketing (np. blogi i poradniki);
  • media społecznościowe;
  • reklamy płatne;
  • e-mail marketing.

Zazwyczaj lepiej unikać mediów tradycyjnych, np. gazet i telewizji, ze względu na wyższy średni wiek odbiorców (nie są oni ufni względem sklepów stricte online).

Piąty krok – analiza i optymalizacja w czasie rzeczywistym

Pozostaje jedynie śledzić na bieżąco wszystkie poczynione działania i optymalizować je w razie wystąpienia ewentualnej konieczności. W tym celu można przeprowadzać np. testy typu A/B lub wysyłać elektroniczne ankiety do swoich dotychczasowych klientów. 

To wszystko, czego trzeba dowiedzieć się na samym początku własnej przygody w świecie e-commerce!
 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.