Wiadomości z Mysłowic

Jak zbudować silną markę osobistą jako freelancer: strategie i narzędzia

  • Dodano: 2024-06-27 17:30, aktualizacja: 2024-07-09 18:48

Stworzenie marki osobistej wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii, która pozwala zdobyć zaufanie grupy docelowej poprzez budowanie pozycji eksperta w danej dziedzinie. Wszystkie działania powinny być zatem przemyślane, gdyż w przeciwnym razie nie uda się osiągnąć oczekiwanych korzyści z brandingu. Dowiedz się, jak kreować swoją markę jako freelancer.

Stwórz wstępną wizję marki

Pierwszym krokiem do stworzenia silnej marki osobistej jest opracowanie wizji, w jaki sposób ma działać freelancer i do kogo chce kierować swoje usługi lub produkty. Odbiorcy powinni wiedzieć, jakie korzyści osiągną, jeśli zdecydują się na Twoją ofertę. Powinni także umieć wskazać, co odróżnia Twoją markę od innych freelancerów działających w tej samej branży. Brak wyróżników i ukierunkowania na konkretną grupę docelową sprawia, że potencjalni klienci wykazują mniejszą skłonność do ponownego skorzystania z usług danego freelancera.

Określ grupę docelową

Określenie grupy docelowej jest możliwe dzięki stworzeniu persony, czyli profilu przykładowego klienta. Na jego podstawie możesz wskazać, do kogo kierujesz usługi lub towary, co pomoże jeszcze lepiej dopasować ofertę do ich rzeczywistych potrzeb. Stworzenie spójnej koncepcji z ukierunkowaniem na konkretną grupę odbiorców pozwala wyspecjalizować się w obsłudze określonych klientów z zachowaniem wysokich standardów. Jeśli oferujesz np. tworzenie aplikacji mobilnych, możesz skupić się na aplikacjach kierowanych do klientów Premium lub należących do konkretnych branży.

Zadbaj o spójną i jasną komunikację

Będąc ekspertem w danej dziedzinie, z pewnością doskonale rozumiesz specjalistyczne słownictwo, branżowy slang i skomplikowane zagadnienia techniczne. Dla Twoich klientów jest to jednak nieważne, gdyż oczekują jasnego przekazu w przystępnej formie. Tworząc markę osobistą, pamiętaj o tym, że komunikacja powinna zawierać wyłącznie proste słownictwo, gdyż w wielu przypadkach grupą docelową są laicy. To Ty jesteś ekspertem i udzielasz fachowych porad. Jeśli musisz używać w komunikacji specjalistycznego słownictwa, wyjaśnij je.

Znajdź odpowiednie kanały komunikacji

Wybór sposobu docierania do grupy docelowej jest kluczowy, by utrzymać relację z klientami. Jeśli chcesz trafić do seniorów, profil w mediach społecznościowych może nie wystarczyć, by informować ich o nadchodzących promocjach lub nowych usługach. Z kolei oferta taka jak tworzenie aplikacji mobilnych dla firm z sektora MŚP powinna pojawić się na branżowych targach lub forach dedykowanych dla przedsiębiorców.

Zbieraj opinie od klientów

Aby dopasować produkt lub usługę do potrzeb odbiorów i jednocześnie zbudować z nimi trwałą relację, potrzebne są opinie od dotychczasowych klientów. Dzięki nim jako freelencer przekonasz się, co w Twojej ofercie jest dobre, a nad czym jeszcze popracować, by jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania grupy docelowej. Opinie o działalności mogą być udzielane w ramach ankiet, jak i publikowane w sieci. W drugim przypadku pozytywne oceny dodatkowo zachęcają inne osoby do skorzystania z Twojej oferty.

Mów językiem korzyści

Pamiętaj, że by przekonać klientów do siebie i zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty, powinieneś używać języka korzyści. Grupa docelowa chętniej wybierze proponowane przez Ciebie usługi, jeśli dowie się, co osiągnie, decydują się właśnie na tę ofertę. Język korzyści jasno wskazuje na zalety danej usługi lub produkty, a także na przewagę nad konkurencyjnymi ofertami.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.