Aplikacje tylko pozornie nie zmieniły się na przestrzeni lat. W rzeczywistości ich twórcy płynnie reagują na zmiany zachodzące na rynku. Niektóre funkcjonalności nie zyskują popularności na samym starcie. Pojawiają się i znikają, by wypłynąć dopiero po kilku latach.
Rok 2022 pokaże, że wiele funkcji, na które użytkownicy nie byli gotowi wcześniej, teraz wkradnie się w ich serca przebojem. Sprawdź, które opcje warto wziąć pod uwagę podczas rozmowy z software house, który będzie projektować Twoją aplikację.
Krótkie filmy instruktażowe w aplikacji.
Nic przełomowego, prawda? A jednak wciąż nie jest to rozwiązanie powszechne. Okazuje się, że użytkownicy coraz częściej spodziewają się prostych instrukcji. Lubią przy tym widzieć zaangażowanie twórców programu. A to najłatwiej pokazać, tworząc krótkie filmy odpowiadające na większość typowych pytań.
Nie musisz wcale w tym celu zatrudniać zawodowego aktora. Wystarczy animacja z awatarem. Zadbaj o napisy i przejrzystość graficzną. Tym sposobem ułatwisz życie i użytkownikom i sobie.
Mobilna rozszerzona rzeczywistość.
Wirtualna przymierzalnie coraz częściej będą się pojawiać w sklepach odzieżowych. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by z dobrodziejstw tego rozwiązania mogły skorzystać również inne branże. Już teraz internauci mogą pomalować swój pokój na ekranie telefonu, kierując obiektyw na wybraną ścianę. Pomyśl, co się stanie, gdy będą mogli kasować obecne meble i w ich miejsce wstawiać inne z oferty sklepu!
Pozytywna grafika w oprogramowaniu.
Ten trend świadczy o sporym przestymulowaniu konsumentów negatywnymi informacjami. Nic dziwnego. W ostatnim czasie doświadczyliśmy pandemii i wojny tuż za naszą wschodnią granicą. W takich momentach ludzie szukają miejsc, w których mogliby chwilę odetchnąć. Z tego względu zwracaj uwagę nie tylko na to, co proponuje programista software house tworzący Twoje dedykowane oprogramowanie. Przyglądaj się również pracy projektanta grafiki.
Marketing targetowany oparty na danych.
Samo zbieranie danych nie jest żadną nowością. Nowy będzie jednak sposób zbierania danych. Do końca 2023 roku mają zniknąć tak zwane third party cookies. Czyli popularne „ciasteczka” pochodzące od osób trzecich, a nie od właściciela aplikacji. Z jednej strony jest to zrozumiałe ze względu na RODO. Z drugiej – reklamowanie się może być obecnie trudniejsze. Warto przygotować się na ten fakt, szukając alternatyw.
Wyszukiwanie obrazem coraz częstsze.
A to fakt bardzo ważny dla właścicieli sklepów webowych. W dobie dostępności zdjęć celebrytów i coraz większej popularności usług stylistek, ludzie wiedzą, czego szukają. Twoi klienci mają w głowie konkretne inspiracje. Co więcej, dysponują zdjęciami i szukają produktów podobnych do tych z fotografii. Wykorzystaj ten trend. Daj się znaleźć poprzez grafikę.
Software house przygotuje Cię na przyszłość.
Chcesz stworzyć aplikację? Obawiasz się, że nie nadążysz za wszystkimi trendami? Czujesz na plecach oddech konkurencji, która chętnie wyprzedzi Cię, stosując nowocześniejsze rozwiązania niż Twoje? Wejdź na stronę Applover.com. Trzymamy rękę na pulsie zmian rynkowych. I dobrze wiemy, jak stworzyć aplikację, która przyda Ci się nie tylko teraz.