Analiza przeprowadzona przez PwC w 2021 roku rzuca na kolana. Rynek e-commerce w Polsce został wyceniony na nie bagatela 100 miliardów złotych. Sklepów internetowych powstaje coraz więcej, a ich właściciele prześcigają się we wprowadzaniu rozwiązań, których celem jest przyciągniecie jak największej liczby klientów. Nic dziwnego, ponieważ kupowanie online jest czystą przyjemnością – cały proces jest szybki i wygodny. Jeśli jesteś zainteresowany otworzeniem własnego e-sklepu, powinieneś wiedzieć, co powinien on zawierać i dlaczego właściwie warto go posiadać. Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.
Dlaczego warto posiadać sklep internetowy?
Co takiego ma do zaoferowania branża e-commerce, że z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na swój własny sklep internetowy? W świat sprzedaży online wchodzą nie tylko początkujący przedsiębiorcy, którzy widzą potencjał w sprzedawaniu produktów w Internecie, ale także właściciele firm stacjonarnych, dla których Internet jest możliwością ekspansji swojej marki. Niezależnie od tego, jakie stanowisko w tym momencie obejmujesz, warto żebyś wiedział, dlaczego warto posiadać własny sklep internetowy.
-
niższe koszty prowadzenia działalności
Prowadząc sklep internetowy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, nie musisz martwić się o wynajem lokalu, magazynu, ani zatrudnianie dziesiątek pracowników.
-
dostępność do Twoich usług 24/7
Sklep internetowy jest dostępny do dyspozycji klientów o każdej porze dnia i nocy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, który można odwiedzać wyłącznie w określonych godzinach otwarcia. Jest to duże ułatwienie dla klientów, którzy z pewnością docenią takie rozwiązanie.
-
możliwość sprzedaży wielokanałowej
Sklep internetowy często służy jako wsparcie sklepu stacjonarnego. Takie rozwiązanie nie tylko wpływa pozytywnie na wskaźnik sprzedaży, ale także ułatwia życie klientom, którzy nie muszą wychodzić z domu, w celu zapoznania się z asortymentem firmy.
-
nieograniczony zasięg sprzedażowy
Sklep internetowy umożliwia docieranie do szerszego grona odbiorców, zarówno w całym kraju, jak i poza jego granicami. Posiadanie e-sklepu wpływa na rozwój firmy i wskaźniki sprzedażowe, ponieważ właściciele takich firm nie muszą skupiać się jedynie na rynku lokalnym.
Co powinien zawierać sklep internetowy?
Stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego jest nie lada wyzwaniem. Musisz zadbać o odpowiednią kolejność wykonywania działań, tak, aby nie wpłynąć negatywnie na przyszłą funkcjonalność e-sklepu. Co więcej, Twój e-sklep musi być dopasowany do branży, w której działasz oraz oczekiwań i wymagań klientów. Przed podjęciem się jakichkolwiek działań, powinieneś odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
-
Co i dla kogo chcę sprzedawać?
-
Jak zamierzam wyróżnić się na rynku?
-
Jak dużego sklepu internetowego potrzebuję?
Odpowiedzi na te pytania znacznie ułatwią Ci podejmowanie decyzji na dalszym etapie tworzenia e-sklepu. O co należy zadbać i co powinien zawierać przynoszący sukcesy, profesjonalnie wykonany sklep internetowy?
-
odpowiednie fundamenty witryny
Przede wszystkim, każda strona internetowa, niezależnie od tego, jaką funkcję pełni, musi posiadać odpowiednią domenę i hosting, które są fundamentami każdej witryny. To dzięki nim może funkcjonować. Warto więc zadbać o ich odpowiedni dobór. Domena to unikatowy adres URL strony internetowej, więc powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Drugi filar każdej strony WWW, czyli hosting, to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane zawarte w obrębie danej witryny.
-
dopasowany projekt graficzny
Tuż po wyborze domeny i hostingu, przychodzi pora na wybór odpowiedniego projektu graficznego Twojego sklepu internetowego. Jest to niezwykle istotny etap, ponieważ odpowiedni layout witryny może zarówno zachęcić odbiorcę do przejrzenia oferty Twojego e-sklepu, jak i zniechęcić go do Twojej marki. Zadbaj więc o to, aby projekt graficzny Twojego sklepu internetowego był przejrzysty i nienarzucający się klientowi. Pamiętaj również o odpowiedniej kolorystyce e-sklepu, która ma znaczący wpływ na percepcję odbiorcy. Różne kolory budzą bowiem różne emocje, które mogą wpływać na decyzje podejmowane przez potencjalnego klienta. Dla przykładu, czerń, biel i złote elementy będą kojarzyły się z luksusem. Niebieski z kolei budzi zaufanie, dlatego tak często jest wybierany przez firmy z branży ekonomicznej.
-
profesjonalnie przygotowane treści
Treści na stronie, zarówno artykuły, jak i opisy produktów, powinny być tworzone zgodnie z zasadami SEO, czyli zawierać odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające na konkretne zapytania odbiorców. Teksty powinny również być przejrzyste i wyczerpujące oraz pisane językiem korzyści – powinny zachęcać odbiorcę do zakupu Twoich produktów.
-
odpowiednio dobrane i zoptymalizowane grafiki
Pamiętaj, że klienci bardzo często kupują oczami, dlatego też odpowiednie zdjęcia i grafiki na stronie powinny być odpowiednie przygotowane. Niezależnie od tego, czy zdjęcia reprezentują sprzedawane produkty, czy są okładką do artykułu, zadbaj o to, aby były jak najwyższej jakości oraz odpowiadały temu, o czym aktualnie czyta potencjalny klient. Warto dodać, że każdy produkt powinien posiadać odpowiednią ilość zdjęć, które będą go przedstawiały z każdej perspektywy lub też w trakcie jego użytkowania. Co więcej, każda grafika i zdjęcie powinny posiadać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (alternative text), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę strony.
Kto tworzy sklepy internetowe?
Jak sam widzisz, samo posiadanie sklepu internetowego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Musisz zadbać o jego poprawne wykonanie, zawarcie odpowiednich elementów i jego dostosowanie do wymagań klientów. Z pomocą przychodzą specjaliści z agencji marketingowej WeNet, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i tworzą sklepy internetowe dopasowane do potrzeb zarówno ich właścicieli, jak i klientów oraz spełniają wymagania algorytmów Google. Współpracując z agencją WeNet, możesz liczyć na to, że specjaliści:
-
stworzą Twój e-sklep w oparciu o zasady SEO
-
wdrożą innowacyjne rozwiązania logistyczne i sprzedażowe
-
zapewnią bezpieczeństwo sklepu internetowego
-
przygotują dla Ciebie pakiet wskazówek, które pomogą Ci w prowadzeniu przynoszącego sukcesy e-sklepu
To jednak nie wszystko. Cały proces tworzenia e-sklepu jest przejrzysty, a Ty będziesz miał wgląd w postęp prac na każdym etapie współpracy. Jak prezentują się etapy tworzenia sklepu internetowego?
-
Analiza potrzeb i oczekiwań klienta
-
Analiza danych i szybka wycena
-
Budowa i instalacja e-sklepu
-
Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi
-
Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek
-
Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego
Nie możesz doczekać się pierwszych klientów? Już dziś wejdź na WeNet.pl i skontaktuj się z naszym konsultantem, a już niebawem będziesz mógł cieszyć się z profesjonalnie wykonanego sklepu internetowego!