Detale zwykle bywają najważniejsze, chociaż często je pomijamy i lekceważymy. Nie inaczej jest w marketingu - często to właśnie drobnostki wpływają na budowanie wizerunku firmy. Jedną z nich bez wątpienia są gadżety firmowe, wśród nich popularne pozostają niezmiennie długopisy reklamowe. Czy rzeczywiście warto w nie inwestować?
Siła tkwi w prostocie
Jak w najprostszy sposób sprawić, by klient dobrze zapamiętał naszą markę? Cóż, przede wszystkim należałoby zacząć od dobrze przeprowadzonej transakcji i zadowolenia z jakości produktów lub usług, które zaoferujemy. Jednak dziś bez reklamy daleko nie zajdziemy. Oczywiście można wydać ogromne kwoty na wielkie kampanie, najprościej jednak zacząć od podstaw. Długopisy reklamowe to niewielki gadżet, który w dużej ilości możemy zamówić za rozsądną cenę, a potem możemy obdarowywać nim klientów, to właśnie jeden z tych prostych sposobów, by zapisać się w czyjejś pamięci. Nie jest tajemnicą, że długopisów nigdy dość, ponieważ mają tę przypadłość, że szybko znikają w tajemniczych okolicznościach. Nie trzeba zatem długo czekać, gdy nasz mały upominek okaże się niezastąpionym ratunkiem w takiej właśnie sytuacji.
Niska cena, wielki efekt
Nawet niewielka firma, której budżet przeznaczony na marketing jest raczej skromny, może sobie bez żadnych problemów pozwolić na wydatek, jakim są długopisy reklamowe. Nie należy jednak przesadzać z ograniczaniem budżetu - jeśli gadżet marketingowy ma działać, to musi... działać. Długopis, który bardzo szybko odmówi posłuszeństwa, to kiepski upominek od firmy. Warto więc zadbać o rozwiązanie z nieco wyższej półki (co nie oznacza wcale drastycznego wzrostu kosztów), by uzyskać optymalny efekt. Ten zaś nie budzi żadnych wątpliwości. Długopisy reklamowe dają możliwość obdarowania klienta narzędziem codziennego użytku, które zapewne przyda mu się w wielu sytuacjach, to najlepsza droga do tego, by dobrze zapamiętał naszą markę.
Nienachalna promocja
Trzeba zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Wszyscy jesteśmy już zdecydowanie przesyceni wylewającymi się na każdym kroku reklamami. Telewizja, internet, gdy tylko chcemy obejrzeć nawet krótki materiał filmowy, to zmuszeni jesteśmy zapoznać się z kolejnymi materiałami reklamowymi. W tym wypadku jednak sytuacja jest nieco inna - klient dostaje gadżet, z którego będzie korzystał, a napis na nim z pewnością nie będzie wywoływał irytacji, jak będzie to miało miejsce w przypadku niepomijalnej reklamy. Działania marketingowe, które wywołują pozytywne emocje to bez wątpienia wartość, którą należy cenić. Mając powyższe na uwadze, nie trzeba zapewne nikogo dłużej przekonywać co do słuszności tej inwestycji, bo jej koszt bardzo szybko się zwróci. W dodatku z nawiązką w postaci kolejnych sukcesów biznesowych, gdy klienci szybko sobie przypomną firmę, do której trzeba się zwrócić, szukając niezbędnych produktów.