Jeśli otrzymujesz decyzje w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, łącznego zobowiązana pieniężnego w formie tradycyjnej – papierowej, a chciałbyś otrzymywać je w formie elektronicznej – możesz zwrócić się o zastosowanie tego rodzaju doręczenia.
W tym celu:
- Załóż PROFIL ZAUFANY (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem);
- Załóż konto na elektronicznej platformie ePUAP,
Po założeniu konta:
- Zaloguj się na platformie ePUAP
- Wybierz w KATALOGU SPRAW zakładkę SPRAWY OGÓLNE dalej PISMA DO URZĘDU – NAJCZĘŚCIEJ ZAŁATWIANE SPRAWY – PISMO OGÓLNE DO PODMIOTU PUBLICZNEGO
- wyślij pismo o treści:
"Na podstawie art. 144a § 1 pkt 3 ustawy Ordynacja podatkowa w zw. z art. 158 ust. 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020r. o doręczeniach elektronicznych wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej".
Złożenie pisma – wyrażenie zgody, umożliwi wygodne doręczenie decyzji podatkowej już w najbliższej „akcji wymiarowej” w roku 2022.
Urząd Miasta przypomina: W każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i powrotu do formy tradycyjnej (papierowej).