Urząd Komunikacji Elektronicznej Warszawie, w poniedziałek 4 czerwca o godz. 15.00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta poprowadzi prelekcję dla seniorów dot. kampanii edukacyjnej pn. „Wiem co podpisuję”, która prowadzona jest na terenie kraju, a dedykowana jest seniorom.
Zarówno UKE jak również rzecznicy konsumentów otrzymują stale sygnały od abonentów, szczególnie od osób starszych, które padły ofiarą nieetycznego i nieuczciwego postępowania przedstawicieli handlowych, pewnej grupy dostawców usług telekomunikacyjnych, podczas zawierania umów. Skala tego zjawiska jest dość duża. Aby zapobiec lub przynajmniej w znacznym stopniu ograniczyć występowanie tego zjawiska Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej postanowił podjąć działania edukacyjne, w myśl zasady: lepiej zapobiegać niż walczyć ze skutkami. Takim działaniem jest kampania Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Wiem co podpisuję”.
W czasie poniedziałkowego spotkania z seniorami zostaną przekazane informacje na temat:
- nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedstawicieli handlowych podczas zawierania umów,
- jak ustrzec się od zawarcia niechcianej przez konsumenta umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych,
- co należy niezwłocznie zrobić, jeżeli już doszło do zawarcia takiej umowy,
- jakie prawa i obowiązki posiada konsument w związku z zawarciem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
- kosztów usług SMS Premium oraz sposobów zabezpieczenia się przed wysokim rachunkiem za te usługi.