Mysłowice - portal miejski m-ce.pl

Wiadomości z Mysłowic

Mysłowice: 12-latek utonął w stawie Hubertus

  • Dodano: 2019-06-24 09:15

Mysłowiccy policjanci pod nadzorem prokuratury wyjaśniają okoliczności utonięcia 12-letniego chłopca na terenie kąpieliska Hubertus.

Okres wakacyjny i słoneczna pogoda sprzyjają wypoczynkowi nad wodą. Niestety częściej dochodzi wtedy do utonięć oraz wypadków w wodzie. Często ich przyczyną jest przecena własnych umiejętności, brawura lub spożyty alkohol. Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas wakacyjnego odpoczynku.

W czwartek około godziny 23.20 dyżurny mysłowickiej komendy przyjął zgłoszenie o zaginięciu 12-letniego chłopca. Podjęte działania poszukiwawcze doprowadziły policjantów nad zbiornik Hubertus, gdzie na plaży odnaleziono odzież chłopca. Do poszukiwań włączyli się strażacy z Mysłowic, płetwonurkowie ze Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Wodno-Nurkowego KM PSP Bytom oraz przewodnik psa tropiącego.

Niestety, około godziny 2.15 strażacy wydobyli z zalewu zwłoki poszukiwanego chłopca. Trwają czynności zmierzające do ustalenia okoliczności tej tragedii.

Okres wakacyjny i wysokie temperatury sprawiają, że wiele osób spędza wolny czas nad wodą

Nad akwenami najbardziej liczy się czujność i rozsądek wypoczywających. Przecenianie własnych umiejętności pływackich, brawura, alkohol lub nieodpowiednia opieka nad dziećmi mogą skończyć się tragicznie. Aby czas spędzony nad wodą minął przyjemnie i bezpiecznie, pamiętajmy o podstawowych zasadach obowiązujących podczas letniego wypoczynku:

  • Pływaj tylko w miejscach strzeżonych, czyli tam, gdzie jest ratownik. Bardzo lekkomyślne jest pływanie w miejscach, gdzie kąpiel jest zakazana. Informują o tym znaki i tablice. Nie wolno też pływać na odcinkach szlaków żeglugowych oraz w pobliżu urządzeń i budowli wodnych. W przypadku wejścia do niestrzeżonych zbiorników każdorazowo należy sprawdzić głębokość i strukturę dna.
  • Przestrzegaj regulamin kąpieliska na którym przebywasz. Stosuj się do uwag i zaleceń ratownika.
  • Nie pływaj w wodzie o temperaturze poniżej 14 stopni (optymalna temperatura 22-25 stopni).
  • Nie pływaj w czasie burzy, mgły (kiedy widoczność jest poniżej 50m), gdy wieje porywisty wiatr.
  • Nie skacz rozgrzany do wody. Przed wejściem do wody ochlap nią klatkę piersiową, szyję, krocze i nogi - unikniesz wstrząsu termicznego, którego nasz organizm bardzo nie lubi.
  • Nie pływaj w miejscach, gdzie jest dużo wodorostów lub wiesz, że występują zawirowania wody lub zimne prądy. Pływaj w miejscach dobrze Ci znanych.
  • Nie skacz do wody w miejscach nieznanych. Może się to skończyć śmiercią lub kalectwem. Absolutnie zabronione są w takich miejscach skoki "na główkę".
  • Nie baw się w podtapianie kąpiących się osób, spychanie do wody z pomostów lub z materacy. Zabawy w wodzie powinny być dostosowane do Twoich umiejętności pływackich, wykluczające ryzyko i eskalację niebezpiecznych zachowań (brutalności, agresji, rywalizacji i wygłupów).
  • Pamiętaj, że materac dmuchany nie służy do wypływania na głęboką wodę, podobnie jak nadmuchiwane koło.
  • Nigdy nie pływaj po spożyciu alkoholu.
  • Kąpiąc się na kąpieliskach, zwracaj uwagę na osoby obok nas. Może się okazać, że ktoś będzie potrzebował Twojej pomocy. Jeżeli będziesz w stanie mu pomóc-uczyń to, ale w granicach swoich możliwości. Jeżeli nie będziesz się czuł na siłach-zawiadom inne osoby.
  • Nie przystępuj do pływania na czczo-wzmożona przemiana materii osłabia Twój organizm.
  • Nie pływaj również bezpośrednio po posiłku-zimna woda może doprowadzić do bolesnego skurczu żołądka, co może ponieść za sobą bardzo poważne konsekwencje.
  • Nie przeceniaj swoich umiejętności pływackich. Jeżeli chcesz wybrać się na dłuższą trasę pływacką, płyń asekurowany przez łódź lub przynajmniej w towarzystwie jeszcze jednej osoby. Na głowie powinieneś mieć założony czepek, abyś był widoczny dla innych w wodzie. Możesz do tego celu użyć bojki na szelkach.
  • Po kąpieli nie jest wskazany duży wysiłek fizyczny. Lepiej udać się na spacer, a po godzinie można organizować sobie zajęcia bardziej intensywne. Nie przebywaj w wodzie zbyt długo ani też nie wchodź do niej po zbyt krótkiej przerwie.
  • Intensywny wysiłek wzmaga łaknienie i dlatego po ukończeniu pływania należy zjeść posiłek.
  • Nie wypływaj za daleko od brzegu po zapadnięciu zmroku. Pływanie po zachodzie słońca jest niebezpieczne.
  • Jeśli nie chcesz się przeziębić, po skończonej kąpieli przebierz się w suche ubranie. Nie przebywaj w mokrej odzieży na wietrze-możesz doprowadzić do znacznego wychłodzenia organizmu.

Zobacz także

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu