Wiadomości z Mysłowic

Co powinien zawierać sklep internetowy?

  • Dodano: 2022-05-04 12:00, aktualizacja: 2022-05-05 11:59

Analiza przeprowadzona przez PwC w 2021 roku rzuca na kolana. Rynek e-commerce w Polsce został wyceniony na nie bagatela 100 miliardów złotych. Sklepów internetowych powstaje coraz więcej, a ich właściciele prześcigają się we wprowadzaniu rozwiązań, których celem jest przyciągniecie jak największej liczby klientów. Nic dziwnego, ponieważ kupowanie online jest czystą przyjemnością – cały proces jest szybki i wygodny. Jeśli jesteś zainteresowany otworzeniem własnego e-sklepu, powinieneś wiedzieć, co powinien on zawierać i dlaczego właściwie warto go posiadać. Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.

Dlaczego warto posiadać sklep internetowy?

Co takiego ma do zaoferowania branża e-commerce, że z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na swój własny sklep internetowy? W świat sprzedaży online wchodzą nie tylko początkujący przedsiębiorcy, którzy widzą potencjał w sprzedawaniu produktów w Internecie, ale także właściciele firm stacjonarnych, dla których Internet jest możliwością ekspansji swojej marki. Niezależnie od tego, jakie stanowisko w tym momencie obejmujesz, warto żebyś wiedział, dlaczego warto posiadać własny sklep internetowy.

  • niższe koszty prowadzenia działalności

Prowadząc sklep internetowy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, nie musisz martwić się o wynajem lokalu, magazynu, ani zatrudnianie dziesiątek pracowników.

  • dostępność do Twoich usług 24/7

Sklep internetowy jest dostępny do dyspozycji klientów o każdej porze dnia i nocy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, który można odwiedzać wyłącznie w określonych godzinach otwarcia. Jest to duże ułatwienie dla klientów, którzy z pewnością docenią takie rozwiązanie.

  • możliwość sprzedaży wielokanałowej

Sklep internetowy często służy jako wsparcie sklepu stacjonarnego. Takie rozwiązanie nie tylko wpływa pozytywnie na wskaźnik sprzedaży, ale także ułatwia życie klientom, którzy nie muszą wychodzić z domu, w celu zapoznania się z asortymentem firmy.

  • nieograniczony zasięg sprzedażowy

Sklep internetowy umożliwia docieranie do szerszego grona odbiorców, zarówno w całym kraju, jak i poza jego granicami. Posiadanie e-sklepu wpływa na rozwój firmy i wskaźniki sprzedażowe, ponieważ właściciele takich firm nie muszą skupiać się jedynie na rynku lokalnym.

Co powinien zawierać sklep internetowy?

Stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego jest nie lada wyzwaniem. Musisz zadbać o odpowiednią kolejność wykonywania działań, tak, aby nie wpłynąć negatywnie na przyszłą funkcjonalność e-sklepu. Co więcej, Twój e-sklep musi być dopasowany do branży, w której działasz oraz oczekiwań i wymagań klientów. Przed podjęciem się jakichkolwiek działań, powinieneś odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Co i dla kogo chcę sprzedawać?

  • Jak zamierzam wyróżnić się na rynku?

  • Jak dużego sklepu internetowego potrzebuję?

Odpowiedzi na te pytania znacznie ułatwią Ci podejmowanie decyzji na dalszym etapie tworzenia e-sklepu. O co należy zadbać i co powinien zawierać przynoszący sukcesy, profesjonalnie wykonany sklep internetowy?

  • odpowiednie fundamenty witryny

Przede wszystkim, każda strona internetowa, niezależnie od tego, jaką funkcję pełni, musi posiadać odpowiednią domenę i hosting, które są fundamentami każdej witryny. To dzięki nim może funkcjonować. Warto więc zadbać o ich odpowiedni dobór. Domena to unikatowy adres URL strony internetowej, więc powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Drugi filar każdej strony WWW, czyli hosting, to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane zawarte w obrębie danej witryny.

  • dopasowany projekt graficzny

Tuż po wyborze domeny i hostingu, przychodzi pora na wybór odpowiedniego projektu graficznego Twojego sklepu internetowego. Jest to niezwykle istotny etap, ponieważ odpowiedni layout witryny może zarówno zachęcić odbiorcę do przejrzenia oferty Twojego e-sklepu, jak i zniechęcić go do Twojej marki. Zadbaj więc o to, aby projekt graficzny Twojego sklepu internetowego był przejrzysty i nienarzucający się klientowi. Pamiętaj również o odpowiedniej kolorystyce e-sklepu, która ma znaczący wpływ na percepcję odbiorcy. Różne kolory budzą bowiem różne emocje, które mogą wpływać na decyzje podejmowane przez potencjalnego klienta. Dla przykładu, czerń, biel i złote elementy będą kojarzyły się z luksusem. Niebieski z kolei budzi zaufanie, dlatego tak często jest wybierany przez firmy z branży ekonomicznej.

  • profesjonalnie przygotowane treści

Treści na stronie, zarówno artykuły, jak i opisy produktów, powinny być tworzone zgodnie z zasadami SEO, czyli zawierać odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające na konkretne zapytania odbiorców. Teksty powinny również być przejrzyste i wyczerpujące oraz pisane językiem korzyści – powinny zachęcać odbiorcę do zakupu Twoich produktów.

  • odpowiednio dobrane i zoptymalizowane grafiki

Pamiętaj, że klienci bardzo często kupują oczami, dlatego też odpowiednie zdjęcia i grafiki na stronie powinny być odpowiednie przygotowane. Niezależnie od tego, czy zdjęcia reprezentują sprzedawane produkty, czy są okładką do artykułu, zadbaj o to, aby były jak najwyższej jakości oraz odpowiadały temu, o czym aktualnie czyta potencjalny klient. Warto dodać, że każdy produkt powinien posiadać odpowiednią ilość zdjęć, które będą go przedstawiały z każdej perspektywy lub też w trakcie jego użytkowania. Co więcej, każda grafika i zdjęcie powinny posiadać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (alternative text), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę strony.

Kto tworzy sklepy internetowe?

Jak sam widzisz, samo posiadanie sklepu internetowego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Musisz zadbać o jego poprawne wykonanie, zawarcie odpowiednich elementów i jego dostosowanie do wymagań klientów. Z pomocą przychodzą specjaliści z agencji marketingowej WeNet, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i tworzą sklepy internetowe dopasowane do potrzeb zarówno ich właścicieli, jak i klientów oraz spełniają wymagania algorytmów Google. Współpracując z agencją WeNet, możesz liczyć na to, że specjaliści:

  • stworzą Twój e-sklep w oparciu o zasady SEO

  • wdrożą innowacyjne rozwiązania logistyczne i sprzedażowe

  • zapewnią bezpieczeństwo sklepu internetowego

  • przygotują dla Ciebie pakiet wskazówek, które pomogą Ci w prowadzeniu przynoszącego sukcesy e-sklepu

To jednak nie wszystko. Cały proces tworzenia e-sklepu jest przejrzysty, a Ty będziesz miał wgląd w postęp prac na każdym etapie współpracy. Jak prezentują się etapy tworzenia sklepu internetowego?

  • Analiza potrzeb i oczekiwań klienta

  • Analiza danych i szybka wycena

  • Budowa i instalacja e-sklepu

  • Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi

  • Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek

  • Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego

Nie możesz doczekać się pierwszych klientów? Już dziś wejdź na WeNet.pl i skontaktuj się z naszym konsultantem, a już niebawem będziesz mógł cieszyć się z profesjonalnie wykonanego sklepu internetowego!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu m-ce.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.