Wielu ludzi błędnie uważa, iż małe firmy mają mniejsze szanse na zdobycie szczytu wyników wyszukiwania Google. W rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby niewielkie przedsiębiorstwo pokonało w sieci konkurencję złożoną z największych korporacji. Kluczem do powodzenia okazuje się w tym przypadku konsekwencja i systematyczność podejmowanych działań oraz odpowiedni plan prowadzonej kampanii marketingowej.
Zdaj się na wizytówkę Google Moja Firma
Google Moja Firma to platforma, na której jesteśmy zobowiązani do stworzenia e-wizytówki z najważniejszymi danymi teleadresowymi, godzinami otwarcia i rodzajem asortymentu, jaki klient znajdzie w naszym sklepie. Jest to bardzo dobre posunięcie zwłaszcza w roku 2022, który mija nam pod znakiem lockdownów, obostrzeń i zamrażania całych gałęzi gospodarki. Widmo ograniczeń w poruszaniu się może zadziałać na zakupowiczów w jeden sposób: zwróceniem się w stronę lokalnych sklepów i usługodawców. Właśnie wykorzystanie lokalnych fraz jak: Pozycjonowanie stron na miasto Warszawa, najlepiej sprawdzi się przy pozycjonowaniu małych firm i najlepiej zacząć od zaistnienia w Google Moja Firma. To tutaj będziemy w stanie uzyskać od klientów niezbędny do rozwoju marki feedback – użytkownicy sieci są bowiem w stanie zamieszczać na naszej stronie GMF swoje opinie i oceny. Jest to niesamowita okazja do budowania spójnego modelu komunikacji, ale i powrotu do skupienia się w pierwszej kolejności na konsumentach w sąsiedztwie. Jeśli zaś dodatkowo obecność w Moja Firma zapewni nam wyższą pozycję w rankingu stron, będziemy mogli cieszyć się wyższymi słupkami sprzedaży.
Zadbaj o unikalność treści i wyprzedź rynkowych rywali!
Zarówno w przypadku wielkich organizacji jak i małych firm ważne jest, aby wyróżnić się na tle branżowej konkurencji. Pomogą nam w tym skuteczne i doświadczone agencje interaktywne pokroju AFTERWEBu, gdzie na sukces indywidualnego klienta pracują całe zespoły specjalistów. Do ich zadań należy wykonanie badania rynku i analizy strategii podjętych przez naszych rywali. Na podstawie uzyskanych danych i informacji można w następnej kolejności zacząć opracowywać strategię marketingową, łącznie z kampaniami contentowymi i metodami pozyskiwania jakościowych linków przychodzących.
Jeżeli chodzi o marketing treści, kluczową rolę pełni tu regularność i oryginalność publikowanych materiałów. Powinny one odpowiadać na pytania nurtujące naszego odbiorcę a przy tym efektywnie budować naszą ekspertyzę, autorytet i wiarygodność (czynniki oceniane przez algorytm EAT). Wybierając konkretne tematy oraz sposób porozumiewania się z naszą bazą klientów nawet jako mała firma będziemy w stanie wyróżnić się od innych podmiotów, budując rozpoznawalność i podnosząc sprzedaż. Kluczem jest zaś współpraca z fachowcami z odpowiedniej agencji interaktywnej, którzy doskonale wiedzą jak utrzymać się w czołówce wyników Google.