Mysłowice - portal miejski m-ce.pl

Wiadomości z Mysłowic

​​​​​​​Jak zaprojektować stronę internetową przyjazną dla Google?

  • Dodano: 2019-06-05 16:00, aktualizacja: 2019-06-12 16:23

Projektując stronę internetową od podstaw można z łatwością sprostać wymaganiom Google. Jednak już istniejące witryny także można zoptymalizować, aby działały sprawniej, a przez to były lepiej ocenianie. Tak właściwie dlaczego trzeba brać pod uwagę Google budując stronę? Przecież ma ona być odzwierciedleniem firmy, marki czy osoby indywidualnej! Niestety, jeśli chcemy mieć na stronie ruch pochodzący z wyników wyszukiwania, konieczne jest jej pozycjonowanie. A to wiąże się z podporządkowaniu się pod wymogi właśnie Google, ponieważ to z tej wyszukiwarki korzysta aż 98,62% użytkowników (wg gs.statcounter.com - kwiecień 2019). Jak zatem zbudować idealną stronę?

Najnowsze trendy nie są dla wszystkich

Głównym dążeniem Google jest pokazywanie w wynikach wyszukiwania, stron tylko wartościowych dla użytkowników. Muszą one być także bezbłędne, działające sprawnie i oferujące dużo treści, która jest przydatna. Jednocześnie trzeba zawracać uwagę na to, czy strona będzie mogła z łatwością być pozycjonowana. Nawet najlepsza i najładniejsza strona sama na pierwszą stronę wyników nie wskoczy.

Swego czasu popularne były witryny onepage. Jednostronicowa, bardzo minimalistyczna strona sprawia wrażenie schludnej i eleganckiej. Aczkolwiek można przy jej budowie popełnić kilka błędów. Po pierwsze Google bardzo zwraca uwagę na szybkość ładowania się strony i atrakcyjność jej treści. A gdzie dodać tu dużo przydatnych treści? Taka strona może być zbyt prosta. Po drugie trendem stało się dodawanie dużej ilości dynamicznych treści. Przykładowo filmu puszczanego w nagłówku strony, aby jej prosty wygląd jakość uatrakcyjnić. To z kolei powoduje nadmierne obciążenie przeglądarki i długie ładowanie się strony.

Wystarczy skorelować trendy z klasycznymi rozwiązaniami, gdzie strona nie będzie nadmiernie obciążona przez dodatki w Java Script czy nawet HTML. Szacuje się, że ponad połowa osób opuszcza stronę, gdy ta ładuje się ponad 3 sekundy. Nikt nie lubi czekać, więc nie drażnijmy odbiorców stroną, która będzie ładować się wieki. Na każdej witrynie musi znaleźć się też miejsce na content marketing. Choćby jedna zakładka z treściami dla użytkowników. W końcu to dla nich buduje się strony internetowe.

Google muszą stronę prawidłowo odczytać

Istnieje też szereg zasad dotyczących optymalizacji strony. Nie tylko kompresowanie plików na niej istniejących, aby szybko się ładowała jest ważne. Strona musi mieć czytelną dla Google strukturę danych. Oznacza to używanie nagłówków h1, h2, h3. Bardzo ważne są też meta tagi. Choćby Meta Description, czyli opis, który pojawia się pod linkiem w wynikach wyszukiwania i mówi w skrócie co znajduje się na stronie.

Warto zadbać też o mapę strony, aby nie pojawiały się w niej żadne, nawet najmniejsze błędy. Tak zwana sitemap to plik, który umożliwia sporządzenie listy wszystkich adresów URL witryny. Ten jeden plik służy do poinformowania Google o strukturze strony. Przy każdej zmianie na stronie warto wgrać nową mapę do Google Console, aby powiadomić Google o zmianach. Kolejnym ważnym plikiem jest robots.txt dzięki któremu z kolei roboty indeksujące wyszukiwarki mogą sprawnie odczytać danie i zaindeksować witrynę.

Podczas budowy witryny można wiele razy zmieniać koncepcję, co skutkuje pojawieniem się wielu linków wewnętrznych. Muszą być one uporządkowane. Przykładowo przekierowania 301 są bardzo dobrym rozwiązaniem, ale za zostawienie podstron, które się wyświetlają z błędem 404 można dostać nawet karę od Google.

Strona mobilna też jest ważna

 

Z roku na rok zwiększa się udział wyszukiwań z urządzeń mobilnych, zwłaszcza wyszukiwań głosowych. Portal comScore przewiduje, że w przyszłym roku udział wyszukiwań głosowych osiągnie nawet 50 %. Jest to pop prostu wygodne dla użytkowników. I co ważniejsze pod kątem spełniania wymagań Google, ta firma także sprawdza czy witryna ma wersję mobilną, która spełnia wymagania użytkowników. Trzeba więc od razu zadbać o to, aby strona pojawiła się na naturalne i dłużej frazy w wynikach wyszukiwania, ponieważ takie podają użytkownicy korzystający z wyszukiwania głosowego. Strony bez wersji mobilnej są gorzej oceniane niż te kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami.

Media Click - www.mediaclick.pl

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.